Suudi Arabistan, eğitim-öğretim yılının sonunda 8 Türk okulunu kapatmaya karar verdi

Suudi Arabistan, eğitim-öğretim yılının sonunda 8 Türk okulunu kapatmaya karar verdi...



Suudi Eğitim Bakanlığı, içinde bulunduğumuz okul yılının sonunda ülkedeki 8 Türk okulunun kapatıldığını duyurarak, Suudi okullarında bu okullardan öğrenci almaya hazır olduğunu doğruladı.

Diplomatik kaynaklar, bakanlığın Tebük, Riyad, Taif ve Cidde'deki Türk okullarını kapatma kararını yazılı olarak bildirdi.

Suudi Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerinin Dammam ve Abha'daki Türk okullarını ziyaret ettiklerini ve bu okul yılının sonunda kapatma kararının sözlü olarak bildirildiğini belirtti.

Kapatma kararı, Mekke ve Medine'deki Türk okullarını da kapsıyor.
Suudi Milli Eğitim Bakanlığı, Türk okullarına gönderdiği açıklamada, "kapalı okullara, kayıt yaptırmak istedikleri diğer okullara öğrenci kaydettirmek için kolaylıklar sağlayacağını ve velilerin bu konuda bilgilendirildiğini" belirtti.

Türk diplomatik kaynakları ise, "Suudi Arabistan'daki Türk okullarında okuyan 2256 öğrenci, Arapça dilini yeterince öğrenemedikleri için Suudi okullarına gittiklerinde zorluklarla karşılaşacaklarını" doğruladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder