Türkiye'de Eğitim dengesi en alt seviyede !

Eğitim dengesi en alt seviyede...


Bir rapor, Türkiye'de eğitim bütçesinin toplam kamu bütçesi içindeki payının son dokuz yılın en düşük seviyesinde olduğunu ortaya koydu.

“Eğitim Reformu Girişimi” tarafından yerel ve uluslararası kaynaklara dayanılarak hazırlanan “Eğitim Yönetişimi ve Finansmanı” raporu, Korona pandemisi ışığında sona eren 2020-2021 eğitim öğretim yılına ışık tuttu.

Rapor, Türkiye'de eğitime ayrılan kaynakların eksikliğini yineledi...

Raporda, 2016 yılı itibarıyla eğitim bütçesinin toplam kamu bütçesi içindeki payındaki düşüşü yansıtan Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan verilere yer verildi.

Raporda, 2021 yılı itibarıyla Milli Eğitim Bakanlığı'nın hükümetin toplam genel bütçesindeki payının yaklaşık yüzde 10,9 olduğu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın GSYİH'ya oranının ise yüzde 2,6 olduğu belirtildi.

Devletin genel bütçesindeki artışa rağmen Milli Eğitim Bakanlığı'nın payındaki düşüşe değinen raporda, bunun devlet kaynaklarındaki artışın eğitime ayrılan kaynaklara eşit oranda yansımadığını gösterdiği belirtildi.

2012 yılından itibaren eğitim bütçesi 2021 yılında en düşük seviyesine inmeye başlamıştır. 2018, 2019, 2020 ve 2021 yıllarında hükümetin toplam genel bütçesinden eğitim payının çıkarılması aşağıdaki gibidir:

2018: yüzde 17,7

2019: yüzde 16,8

2020: yüzde 16,2

2021: yüzde 15.7

2021 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'nın toplam genel bütçe içindeki bütçe payı yaklaşık yüzde 1,3 oranında azalarak yüzde 69,3'e ulaşarak tarihin en düşük seviyesi olmuştur.

Kamu eğitim harcamalarının azaltılması...

Raporda ayrıca 2017 ile karşılaştırılabilecek verileri içeren uluslararası raporlardan alıntılar da yer aldı.

Rapor, Türkiye'de kamu eğitim harcamalarının yüzdesinin diğer ülkelere göre düşük olduğunu belirtti.

Özel eğitim harcamalarının yüzdesi artarken, Türkiye kamu eğitim harcamalarında en düşük ülkeler kategorisinde G-20 ülkeleri arasında yüzde 73,2 ile ikinci sırada yer alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder