İsveçli bir profesör bir Türk öğrenciyi reddediyor ve gerekçesi: “Türkiye NATO'ya katılımımızı engelliyor.”

İsveçli bir profesör bir Türk öğrenciyi reddediyor ve gerekçesi: “Türkiye NATO'ya katılımımızı engelliyor.”...


Bir e-posta muhabiri, İsveç'teki bir üniversite profesörünün, bir Türk öğrencinin yaptığı eğitim programı başvurusunu "Türkiye, İsveç'in NATO'ya üyeliğini engelliyor" iddiasıyla reddettiğini ortaya çıkardı.

Türkçe İngilizce yayın yapan “TRT World” Cumartesi günü Türk Fatima Zahra S. İstanbul İbn Haldun Üniversitesi Psikoloji Bölümü üçüncü sınıf öğrencisi, eğitim değişimi için Avrupa Birliği'nin Erasmus programı kapsamında 2023 yazı için Avrupa'da bir üniversitede staj programı için hibe aldı.

23 Kasım 2022'de Türk öğrencinin Stockholm Üniversitesi'nden Profesör Per Carlbring'e Carlbring başkanlığındaki araştırma projesine katılmak istediğini belirten bir e-posta gönderdiğini sözlerine ekledi.

Türk öğrencinin talebi İsveçli profesör tarafından reddedildi. Ancak Carlbring'e göre ret gerekçesinin, iddiasına göre Türkiye'nin İsveç'in NATO'ya üyeliğini engellemesi olduğunu öğrendiğinde öğrencinin şoku daha şiddetli oldu.

Calbring cevap olarak şunları söyledi: “Sevgili Fatima, seni ağırlamak istedim; Ancak talebinizi reddetmek zorundayım çünkü Türkiye, İsveç'in NATO'ya katılımını engelliyor, üzgünüm.”

28 Haziran 2022'de Türkiye, İsveç ve Finlandiya, İspanya'nın başkenti Madrid'de düzenlenen NATO liderler zirvesinin oturum aralarında, son iki ülkenin "NATO"ya katılımına ilişkin üçlü bir mutabakat zaptı imzaladı.

Muhtıra, iki Avrupa ülkesinin Ankara'nın terörle mücadelede işbirliğine ilişkin taleplerine yanıt verme sözü vermesinin ardından geldi.

Fatima, TRT World'e yaptığı açıklamada, İsveçli profesörün "buzdağının görünen kısmı" olabilecek bilimsel araştırmalarına katılmayı reddettiğini ve bu profesörün aynı e-postaları başka Türk öğrencilere de göndermiş olabileceğini dile getirdi. gözetiminde eğitim için başvuran.

"Bu cevabı alınca şok oldum çünkü çok emek ve zaman harcadığım bu eğitim programına katılmak istiyordum."

Davranışından dolayı Calbring'den henüz resmi bir özür almadığını belirterek, "Umarım yaptığı şey için bana bir özür gönderir, ancak henüz bunu yapmadı ve bu beni çok hayal kırıklığına uğrattı. Bu davranışın çocukça, ırkçı ve uygunsuz olduğunu düşünüyorum.”

Fatima, aynı üniversitenin psikoloji bölümünde, ancak başka bir profesörle birlikte bir eğitim programına kabul edildiğini doğruladı.

Fatima, ırkçı davranışı nedeniyle Profesör Calbring'e karşı üniversiteye resmi bir şikayette bulundu ve şikayetinde profesörün yanıtının "siyasi mülahazalara dayandığını ve açıkça ırkçılığa varan ayrımcı bir tutum ifade ettiğini" belirtti.

Şikayet üzerine Stockholm Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı Torun Lindholm Oymer, öğrenci Fatima'ya bir özür telgrafı gönderdi.

Oemer, telgrafında Carpring'in davranışının uygunsuz ve yanlış olduğunu ve "departmanda eğitim eşitliği ve İsveç ayrımcılık yasası da dahil olmak üzere çeşitli etkili önlemlerin planlandığını" kabul etti.

Stockholm Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı Fredrik Jonsson, üniversitesinin araştırma alanında stajyer olarak çalışmak isteyen öğrencilerden çok sayıda başvuru aldığını söyledi.

Ancak üniversite, kendisine yapılan tüm başvuruları kabul edememekte ve başvuruyu reddetmenin her durumda profesyonel olması gerektiğini vurgulamaktadır.

Konuyu öğrenir öğrenmez gerekli tedbirleri aldık ve olağan prosedürlerimize göre görüştük” dedi.

Üniversite profesörü Carlbring, Türk öğrencinin talebini reddederken, kendisine bu yöntemi izlemesinin nedeni ile ilgili sorulan soruya yanıt vermedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder